Adverteren op televisie

Veel gezinnen kijken dagelijks met veel plezier naar de programma’s van Zapp, de programmering voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar. De programma’s hebben een grote amusementswaarde én zijn educatief. De NPO streeft ernaar kinderen bewust te maken van maatschappelijke kwesties. Adverteren rondom deze goed bekeken en hooggewaardeerde televisieprogramma’s zorgt voor een groot én kwalitatief bereik onder kinderen en hun meekijkende (groot)ouders.

Adverteren met Ster & Cultuur Junior houdt in dat je commercial wordt uitgezonden in het Ster & Cultuur Juniorblok binnen de Ster-reclameblokken. Het Ster & Cultuurblok kenmerkt zich door een herkenbare introductie en afsluiting, wat zorgt voor een hoge attentiewaarde. Je kunt adverteren met een commercial van 10, 15 of 20 seconden. Andere spotlengtes zijn op aanvraag. 

Bij welke programma’s en op welke tijdstippen jouw commercial precies wordt uitgezonden, hangt uiteraard af van het beschikbare budget. Vooraf ontvang je het uitzendschema en hoor je wat het bereik van je campagne zal zijn aan de hand van GRP’s (Gross Rating Point). Eén GRP is 1% kijkdichtheid binnen de doelgroep. Dit bereik wordt gegarandeerd. Dat betekent dat als er onverhoopt minder mensen naar een bepaald programma kijken, er uitzendingen worden bijgeboekt om het afgegeven bereik te halen. Andersom kan het ook zo zijn dat er uitzendingen worden afgeboekt als er meer kijkers zijn dan verwacht.

Hoe het ook verloopt, wij zorgen er voor dat je commercial wordt uitgezonden rondom de goed bekeken Zapp-programma's. Als adverteerder ben je verzekerd van een kwalitatieve campagne met een gegarandeerd bereik, waar je geen omkijken naar hebt.

Een ander belangrijk voordeel is het scherpe, culturele tarief. De zendtijd wordt ingekocht op de doelgroep 3-12 jaar, die bestaat uit ruim 1.848.000 personen. Het kost gemiddeld € 120,- ex. BTW om 1% van hen (ruim 18.480 contacten) te bereiken. Ter vergelijking: Your Time inkoop rechtstreeks bij Ster kost € 150,- per GRP.

Op de GRP-prijzen zijn de maand- en marktindices van toepassing.

Ster & Cultuur Juniorblok op televisie

Programmering

Om je een concreet beeld te geven van de blokken en programmering, vind je hieronder een voorbeeldschema van een campagne.

Dag Zender Tijdstip ca Programma voor Programma na
ma NPO3 17.35 School Magic Taarten van Abel
di NPO3 17.38 Beste Vrienden Quiz Taarten van Abel
wo NPO3 18.56 Het Klokhuis NOS Jeugdjournaal
do NPO3 18.10 Taarten van Abel CupcakeCup
vr NPO3 18.56 Het Klokhuis NOS Jeugdjournaal
za NPO3 15.25 CupcakeCup Zappbios
zo NPO3 10.41 Zappbios Puppy patrol series
ma NPO3 17.35 Beste Vrienden Quiz Vacant
di NPO3 17.35 Beste Vrienden Quiz Willem Wever
wo NPO3 18.55 Het Klokhuis NOS Jeugdjournaal
do NPO3 17.35 Beste Vrienden Quiz Jill
vr NPO3 18.57 Het Klokhuis NOS Jeugdjournaal
za NPO3 15.25 CupcakeCup Zappbios
zo NPO3 10.43 Zapplive zondag Weekoverzihct Brugklas

Tarieven

Een GRP bij Ster & Cultuur Junior kost gemiddeld € 120,- voor toepassing van de markt- en maandindices (ten opzichte  € 150,- voor reguliere Your Time inkoop bij Ster). De mediakosten worden rechtstreeks aan de adverteerder doorberekend.

Voor onze werkzaamheden rekenen wij opstart-, begeleidings- en reserveringskosten (OBR) van € 650,- per televisiecampagne. Als het televisiebudget hoger is dan € 10.000,- rekenen wij additionele OBR-kosten van 5% over het budget boven de € 10.000,-.

Over Ster & Cultuur Junior campagnes wordt geen bureaucommissie verleend. Genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

Televisiecommercial

Om te zorgen dat je boodschap goed overkomt, is een sterke commercial van groot belang. Wij hebben veel ervaring met het produceren van commercials met een krachtige boodschap. Wij werken hiervoor al jaren samen met John Bake Post Productions. Uiteraard produceren we ook graag jouw commercial.

Lever je zelf een commercial aan? Hier vind je de specificaties om de televisiecommercial rechtstreeks aan te leveren bij Ster.

Productie

Als je de productie van je commercial aan ons uitbesteedt, gebeurt dat in samenspraak vanaf het eerste idee tot en met de laatste puntjes op de i. We maken de commercial met het materiaal dat jij beschikbaar hebt. Voordat we de studio in gaan, bepalen we samen met jou het doel en de boodschap van de commercial, selecteren het beeldmateriaal en helpen met het formuleren van de voice-overtekst. Zodra jij tevreden bent met het resultaat, zorgen wij dat de commercial wordt aangeleverd bij Ster.

De kosten hiervoor bedragen € 1.250,- inclusief voice-over en exclusief muziek en BTW.

Sponsoren

Het is mogelijk om sponsoren en/of commerciële partners te vermelden in de commercial. Aangezien we het belangrijk vinden dat de culturele boodschap voorop staat, is er een aantal voorwaarden gesteld aan deze sponsorvermelding. Wij vertellen je graag over de mogelijkheden.

Onze voice-overs

We werken met verschillende professionele mannelijke en vrouwelijke voice-overs die je commercial kunnen inspreken. Voor Beatrice geldt mogelijk een toeslag.

Beatrice
Joshua
Elisabeth
Ivo

Dit hebben we voor andere adverteerders gemaakt

Booqees
MAAS Theater en Dans
Museon
Uitgeverij De Fontein
Scouting Nederland
De Toneelmakerij